23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Discountkæder satser på luksusvarer

Discountbutikkerne og lavpriskæderne vil vise kunderne, at de kan tilbyde andet og mere end billige standardvarer, hvorfor de vil have mere luksus på hylderne.

Derfor satser de i stigende grad på dyrere produkter. De tyskejede kæder Aldi og Lidl og Netto og Rema 1000 er begyndt at tilbyde mere luksus og flere gourmetprodukter. Det skriver Jyllands-Posten.

Discountbutikker vil udfordre de større supermarkeder. Ifølge indkøbsdirektør Michael Svendsen fra Dansk Supermarked har kæderne brug for at fortælle, at de også kan meget andet end de billige varer og det mere simple koncept. Bruno Christensen, der er direktør i Detailhandels Promotion, mener, at discount vil positionere sig som fremtidens supermarkeder.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079